Tick tack

Mange Schmidt har en klockren låt. Låttexten är så träffande! Så här känner jag ibland:

Fan klockan ringer det är dags o vakna
Så jävla mycket stress o är det nåt jag saknar
Är det lugn o ro o lite quality time

Ta det lugnt med en bok o skriva quality rimes
Men nejnej glöm det inte en chans
Inte ens om till och med chansen fanns
För du ska alltid va så jävla produktiv
O typ prioritera bort ditt eget liv


Vara glad o vara positiv
O helst av allt dela med dig av ditt positiva driv


Men vem ska orka leva så
och säg mig
Vem ska orka sträva på

Stå på tå med en kniv mot strupen

Orka gå till jobbet varje dag utan o stupa sen


Okej min vän säg mej vem
Jag säger nej till den säg mej sen

Är det såhär vi ska ha det nu
Är det såhär det ska vara hela livet ut
Stämpla in stämpla ut o se uppgiven ut
Bara stressa varje dag o sen tar livet slut
Med lite tur kanske du kan få ett litet skjut
Men kanske inte för du ser så jävla sliten ut
--------------------------------------------------------------------------------------------

Är trött och less. Det gnager i själen. Skulle behöva nått för nerverna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0